Nu öppnar Hemköp i Vegastaden

Nu på torsdag den 25 augusti slår dörrarna upp till en helt ny Hemköpbutik i Vegastaden i Haninge. Handlaren Jimmy Fågelqvist kommer att tillsammans med nyblivna handlare och delägaren Camilla Sundheden välkomna kunderna med blåsorkester, provsmakning och andra aktiviteter.

Den nya butiken har ett strategiskt läge strax intill den nya pendeltågstationen i Vegastaden. När Camilla Sundheden och Jimmy Fågelqvist har planerat butiken har det varit matglädje och inspiration som har varit ledorden och tanken är att kunderna ska kunna storhandla både till vardag och fest. I butiken finns det ett stort kök där det kommer att lagas mat från grunden till catering och på sikt också luncher. Köket kommer vara beläget i delin och kunderna kommer att kunna se på när kockarna lagar maten. Butiken kommer också att kunna erbjuda konferens- och matlagningsmöjligheter samt vinprovningar.

- Det är en butik med ett personligt uttryck och många möjligheter. En trappa upp kommer det exempelvis att finnas möjlighet för företag att hyra in sig för konferens. Man kommer också kunna ordna event där man tillsammans handlar i butiken för att därefter laga mat tillsammans, säger Camilla Sundheden.

Inför öppningen av butiken har man satsat på att lyssna in sig på vad kunderna i området önskar se i butikssortimentet.

- Lokal förankring är viktigt och Camilla har sedan ett tag tillbaka samlat in önskemål från våra kunder via sociala medier. Det har exempelvis resulterat i ett lite annorlunda sortiment som exempelvis inkluderar hundglass och ett stort kosttillskottsortiment, säger Jimmy Fågelqvist.

Invigningen av butiken äger rum torsdagen den 25 augusti. 9:30 avgår en parad till butiken från pendeltågsstationen Vega till tonerna av en blåsorkester. 10:00 klipps bandet och butiken öppnar! I butiken kommer det bland annat att bjudas på smakprover och andra aktiviteter.

Hemköp Vegastaden
Handlare: Jimmy Fågelqvist och Camilla Sundheden
Antal medarbetare: 20-25 personer
Öppettider: mån-fre 06:00-22:00, lör-sön: 08:00-22:00
Prov- och matlagningskök finns, samt konferenslokal
Planerar e-handel med click and collect

För mer information, kontakta gärna:
Camilla Sundheden, handlare och butikschef
Telefon: 070 768 58 77
E-mail: camilla.sundheden@hemkop.se

Jimmy Fågelqvist, handlare
Telefon: 073 924 03 79
E-mail: jimmy.fagelqvist@hemkop.se

Om Hemköp

Hemköp vill göra livet enklare för alla matälskare som vill äta gott varje dag. Vi utmanar för att ligga i framkant inom hållbarhet och utvecklar ständigt ett attraktivt erbjudande med butiker i geografiskt viktiga lägen och e-handel för att ha marknadens nöjdaste kunder. Inom Hemköp finns totalt cirka 200 butiker runt om i Sverige. Hemköp ingår tillsammans med Tempo i Hemköpskedjan som är en del av Axfood AB.