Ombyggnationen klar – Hemköp Avesta Skogsbo har fått en större yta

Efter en längre tids moderniseringsprocess är det nu dags för Hemköp Avesta Skogsbo att visa upp den nya butiken för sina kunder. Och det är en hel del som hänt – bland annat har butiken utökats med cirka 380 kvadratmeter och en helt ny förbutik är på plats.

Efter den senaste ombyggnationen har Hemköp Avesta Skogsbo numera en butiksyta på nära 1100 kvadratmeter. Den nyvunna ytan har bland annat använts till en helt ny förbutik.

− Vi har försökt vara smarta i hur vi har byggt om butiken denna gång. Bland annat har vi flyttat ut förbutiken till en egen lokal och vi har flyttat panten till entrén, så att kunderna ska nå den smidigt, säger Peter Bergvall, handlare på Hemköp Avesta Skogsbo.

Det är inte bara förbutiken och pantsektionen som fått sig ett lyft. Även kolonialavdelningen, frukt och grönt-avdelningen, brödavdelningen och färskvaruavdelningen har investerats i.

− Generellt har vi fått till ett mycket bättre flöde i butiken nu. Våra kolonialgångar är bredare med ett synligare sortiment som följd. Sedan har vi satsat stenhårt på frukt och grönt, där avdelningen är ommöblerad och dubbelt så stor som tidigare, säger Peter Bergvall och fortsätter:

− I brödavdelningen ha vi rekryterat en person som tidigare jobbat på bageri. Där har vi även sett till att vår bake-off möter kund bättre än tidigare. En stor nyhet är även att vi köpt en helt ny disk till våra smörgåsar och smörgåstårtor samt flyttat salladsbaren till ett bättre läge.

På onsdag den 20 mars sker invigningen av den uppdaterade butiken, vilket firas med flera roliga händelser. Bland annat bjuds kunderna på smörgåstårta.

För mer information kontakta gärna:
Jenny Pedersén, Kommunikationschef Hemköpskedjan
E-mail: jenny.pedersen@hemkop.se, telefon: 0766 29 26 59
Peter Bergvall, Handlare Hemköp Avesta Skogsbo
E-mail: peter.bergvall@hemkop.se, telefon: 0706 83 01 32

Om Hemköp
Hemköp vill göra livet enklare för alla matälskare som vill äta gott varje dag. Vi utmanar för att ligga i framkant inom hållbarhet och utvecklar ständigt ett attraktivt erbjudande med butiker i geografiskt viktiga lägen och e-handel för att ha marknadens nöjdaste kunder. Inom Hemköp finns totalt cirka 200 butiker runt om i Sverige. Hemköp ingår tillsammans med Tempo i Hemköpskedjan som är en del av Axfood AB.