Storsatsning på färdigmat - Hemköp Farsta Centrum inviger efter modernisering

En luftigare butik och ett tydligare kundvarv, men framför allt en större och fräschare färskvaruavdelning, där det egenproducerade sortimentet har tredubblats. Det är några av sakerna som kommer möta kund när Hemköp Farsta Centrum inviger butiken efter en moderniseringsprocess.

Hemköp Farsta Centrum har den senaste tiden genomfört en omfattande modernisering. Under ombyggnationen har bland annat yta frigjorts för att göra butiken luftigare och fräschare.

− Vi har tagit ett rejält omtag på vårt kundvarv och butiken upplevs idag som större än innan. Vi vill att våra kunder ska ha gott om yta när de handlar hos oss. Därför har vi möblerat om och lagt stor vikt vid att skapa yta, samtidigt som vi har skapat ett tydligare kundvarv, säger Wilda Reslow, HR-ansvarig på Hemköp Farsta Centrum.

Den största satsningen under moderniseringen har skett i delikatessen. Bland annat har sallads- och varmmatsbuffén fått nya, mer synliga platser i butiken och det egenproducerade sortimentet har tredubblats.

− Vi satsar stenhårt på vår delikatess och har utökat såväl personalstyrkan som öppettiderna i avdelningen. Vi är väldigt stolta över våra egenproducerade måltidslösningar och har därför valt att producera ännu mer. Sedan har vi flyttat ut exempelvis våra räkmackor, smörgåstårtor och packad chark i butiken för att lyfta fram detta ytterligare, säger Wilda.

Invigningen av den uppdaterade butiken sker den 8 april och under hela vecka 15 firas det med extrapriser, provsmakningar, tävlingar och flera spännande händelser i butik. Butikschefen Furqat Rahmonov ser fram emot öppningen, och hoppas att ombyggnationen ska ta butiken vidare mot sina målsättningar.

− Grundmålsättningen var att bli kvarterets bästa matbutik, vilket vi tycker att vi är nu. Nu siktar vi på att bli Stockholmsområdets bästa matbutik och att senast i början av 2025 ha nått vårt omsättningsmål på 200 miljoner kronor, säger han.

För mer information kontakta gärna:
Jenny Pedersén, Kommunikationschef Hemköpskedjan
E-mail: jenny.pedersen@hemkop.se, telefon: 0766 29 26 59

Wilda Reslow, HR-ansvarig Hemköp Farsta Centrum
E-mail: wilda.reslow@hemkop.se

Om Hemköp
Hemköp vill göra livet enklare för alla matälskare som vill äta gott varje dag. Vi utmanar för att ligga i framkant inom hållbarhet och utvecklar ständigt ett attraktivt erbjudande med butiker i geografiskt viktiga lägen och e-handel för att ha marknadens nöjdaste kunder. Inom Hemköp finns totalt cirka 200 butiker runt om i Sverige. Hemköp ingår tillsammans med Tempo i Hemköpskedjan som är en del av Axfood AB.