Tempo Svinninge öppnar i vår

I Svinninge, nordöst om Stockholm, öppnar till våren en helt ny Tempobutik upp. Handlare för butiken är Johan Mohlkert, 33, som har stora visioner.

Svinninge, ett växande samhälle som tillhör Österåkers kommun, får till våren en ny och fräsch matbutik. Tempo Svinninge öppnar i nybyggda lokaler, med en ung och driven handlare i spetsen.

− Vi vill sätta Svinninge på kartan genom att bygga något nytt och annorlunda. Det ska bli väldigt kul att få välkomna in kunderna så småningom och mina förhoppningar är stora, säger Johan Mohlkert.

Som 18-åring tog Johan Mohlkert sina första kliv in i dagligvarubranschen och ett par år senare bestämde han sig för att det var inom det han ville göra karriär. Nu, 15 år senare har han nått sitt mål - att bli handlare.

− Det känns jättekul att bli en Tempohandlare och jag känner att Tempokedjan vill framåt och har rätt visioner. Jag föll pladask för butikens läge och det var ganska enkelt att tacka ja till möjligheten, säger Johan.

När Tempo Svinninge öppnar kan kunderna räkna med en butik som har ett tydligt fokus på frukt och grönt och färskvaror. Johan Mohlkert ser fram emot att skapa en butik som gör att Svinningeborna inte behöver åka någon annanstans för att handla.

− Våra kunder kan förvänta sig en riktig matbutik på hemmaplan, en mötesplats där de kommer kunna göra alla sina inköp. Jag kommer jobba för att ha en nära dialog med kunderna, vilket vi redan börjar få. Det här är världens roligaste resa och vi längtar efter att kunna öppna.

Henrik Sjöblom Adsten, konsulentchef på Tempo:

− Det känns mycket bra med en nyetablering i Svinninge. Möjligheterna är stora där med bra kundunderlag, så jag är säker på att det blir en succé. Med Johan som handlare känner vi även att vi verkligen har rätt person på plats med alla förutsättningar att kunna skapa något riktigt bra. Trots tuffa tider har vi mycket positivt på gång inom Tempokedjan med flera nya handlare och spännande initiativ, vilket känns väldigt roligt, säger Henrik.

Tempo Svinninge Handel
Säljyta: 320kvm
Öppettider: 07.00-20.00 mån-fre, 09.00-19.00 lördag-söndag samt helgdagar
Medarbetare: 4–5 st

Johan Mohlkert, Handlare Tempo Svinninge, telefon: 0709 21 17 18, e-mail: johan.mohlkert@tempo.se
Jenny Pedersén, Kommunikationschef Hemköpskedjan, telefon: 0766 29 26 59, e-mail: jenny.pedersen@hemkop.se

Om Tempo
Tempo vill vara den lokala mötesplatsen på orten som gör att det alltid är nära till bra mat och service. Butikerna drivs av kunniga och engagerade handlare och många Tempobutiker erbjuder tjänster som paketutlämning, spelombud och möjligheten att köpa och hämta ut läkemedel – allt för en enklare vardag. Inom Tempo finns totalt cirka 150 butiker runt om i Sverige. Tempo ingår tillsammans med Hemköp i Hemköpskedjan som är en del av Axfood AB.