Hemsö ökar fokus på förvaltning och projektutveckling

I syfte att skapa ett ökat fokus på förvaltning och projektutveckling tillsätter Hemsö en fastighetschef och en projektutvecklingschef. Till fastighetschef utses Monica Fallenius och till projektutvecklingschef utses Fredrik Alvarsson.  Både Monica Fallenius och Fredrik Alvarsson ingår sedan tidigare i Hemsös ledningsgrupp.

Förändringen innebär att Hemsös förvaltning respektive projektutveckling kommer att utgöra två rikstäckande avdelningar, något som gynnar samarbete mellan regionerna och skapar synergier.

- Syftet är att ytterligare möjliggöra tillväxt genom att skapa en effektivare och starkare organisation med tydliga samordningsfördelar och bibehållen lokal närvaro säger Hemsös VD Per Berggren.

I samband med förändringen tillsätts Anna Alsborger som transaktionschef och kommer att rapportera till CIO Gustav Björkman.

Samtliga tillsatta personer är rekryterade internt inom Hemsö.

-Möjligheten att utvecklas inom bolaget är avgörande för att Hemsö ska vara en attraktiv arbetsgivare säger Hemsös HR chef Ulrika Frisk.

Informationen är sådan som Hemsö Fastighets AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 december 2015 klockan 11:30.

Per Berggren, VD                                                                                08-501 170 01
Ulrika Frisk, HR chef                                                                           08-501 170 33

Hemsö är Sveriges ledande privata ägare av samhällsfastigheter. Verksamheten består i att äga, förvalta och utveckla samhällsfastigheter för äldreboende, utbildning, vård och rättsväsende. Hemsö finns i Sverige, Tyskland och Finland. Hemsös verksamhet kännetecknas av långa hyresavtal, stabila hyresgäster och starka ägare. Det totala värdet på Hemsös fastighetsbestånd uppgår till 25 miljarder kronor. Tredje AP-fonden är majoritetsägare. Hemsö har kreditbetyg A- från Standard & Poor´s. Mer information på www.hemso.se

Hemsö ökar fokus på förvaltning och projektutveckling

Syftet är att ytterligare möjliggöra tillväxt genom att skapa en effektivare och starkare organisation med tydliga samordningsfördelar och bibehållen lokal närvaro.
Per Berggren, VD Hemsö