Hemsö rekryterar ny regionchef

Hemsö har anställt Mattias Andersson som Regionchef Väst. Han efterträder Joachim Hult. Mattias kommer närmast från bostadsbolaget Poseidon i en roll som distriktschef. Dessförinnan var han regionchef på Brinova Fastigheter i Göteborg. Han har arbetat med förvaltning och utveckling av fastigheter i mer än tio år på olika fastighetsbolag. Mattias tillträdde sin tjänst den 1 mars 2017.

För vidare information vänligen kontakta:

Rikard Nyhrén, fastighetschef                                          08-501 170 44

Hemsö är Sveriges ledande privata ägare av samhällsfastigheter. Verksamheten består i att hållbart äga, förvalta och utveckla samhällsfastigheter för äldreboende, utbildning, vård och rättsväsende. Hemsö finns i Sverige, Tyskland och Finland. Hemsös verksamhet kännetecknas av långa hyresavtal och stabila hyresgäster. Tredje AP-fonden är majoritetsägare. Det totala värdet på Hemsös fastighetsbestånd uppgår till 33,6 miljarder kronor. Hemsö har kreditbetyg A- från Standard & Poor´s. Mer information på www.hemso.se