Hemsö tilldelas kontrakt för uppförande av grundskola och idrottshall i Staffanstorp

Hemsö har vunnit en upphandling gällande uppförande och uthyrning av en grundskola och idrottshall i Hjärup i Staffanstorps kommun. Upphandlingen innebär att Hemsö efter färdigställande hyr ut byggnaderna till kommunen under en period av 25 år. Den färdigställda skolan kommer att rymma 420 elever i årskurs F till 6.

Hemsö äger sedan tidigare ett 20-tal skolor och förskolor i närområdet, bland annat en förskola i Hjärup samt ett större antal skolor i S:t Larsparken i Lund.

-       Det är roligt att Hemsö får möjlighet att bidra till utveckling av skolor och förskolor i detta expansiva område säger Fredrik Alvarsson, Regionchef Syd, Hemsö.

Skolan beräknas vara färdigställd den 1 juli 2016.

Per Berggren, VD  08-501 170 01

Fredrik Alvarsson, Regionchef Syd 072-729 09 35

Hemsö är Sveriges ledande privata ägare av samhällsfastigheter. Verksamheten består i att äga, förvalta och utveckla fastigheter för äldreboende, skola, vård och rättsväsende. Hemsö finns i 90 svenska kommuner, 15 tyska städer och sedan 2013 även i Finland. Vår vision är att vara den bästa fastighetsvärden för samhällsservice. Det innebär att vi ska skapa mervärde för våra kunder och vara den självklara fastighetspartnern för kommuner, landsting och privata operatörer. Hemsös verksamhet kännetecknas av långa hyresavtal, stabila hyresgäster och starka ägare. Det totala värdet på Hemsös fastighetsbestånd uppgick per 31 december 2013 till 23 miljarder kronor. Hemsö ägs av Tredje AP-fonden till 85% och av AB Sagax till 15%. Mer information på www.hemso.se

Det är roligt att Hemsö får möjlighet att bidra till utveckling av skolor och förskolor i detta expansiva område.
Fredrik Alvarsson, Regionchef Syd