Hemsö upprättar grundskola i samarbete med NCC

Hemsö kommer tillsammans med NCC att upprätta en grundskola i Jönköping. Investeringen uppgår totalt till 70 mkr.

Skolan som ska byggas kommer att förläggas till bostadsområdet Samset i västra Jönköping. Hyresgäst blir Vittraskolan som enligt plan ska flytta in vid höstterminsstarten 2015. Skolan kommer att uppgå till totalt 2750 kvadratmeter och rymma cirka 400 elever.

-       Jönköping är en av de städer vi prioriterar och denna investering förstärker än mer förutsättningarna för en bra verksamhet i Jönköping säger Hemsös VD Per Berggren.

Skolan som ska upprättas kommer när den är färdigställd att omfatta verksamhet från förskoleklass till årskurs 9.

I

nformationen är sådan som Hemsö Fastighets AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 oktober 2014 klockan 08.00.

Per Berggren, VD                                                      08-501 170 01

Gustav Björkman, Chef Strategi och Transaktion   08-501 170 20

Hemsö är Sveriges ledande privata ägare av samhällsfastigheter. Verksamheten består i att äga, förvalta och utveckla fastigheter för äldreboende, skola, vård och rättsväsende. Hemsö finns Sverige, Tyskland och Finland. Vår vision är att vara den bästa fastighetsvärden för samhällsservice. Det innebär att vi ska skapa mervärde för våra kunder och vara den självklara fastighetspartnern för kommuner, landsting och privata operatörer. Hemsös verksamhet kännetecknas av långa hyresavtal, stabila hyresgäster och starka ägare. Det totala värdet på Hemsös fastighetsbestånd uppgår till 26 miljarder kronor. Hemsö ägs av Tredje AP-fonden till 85% och av AB Sagax till 15%. Mer information på www.hemso.se

Hemsö upprättar grundskola i Jönköping i samarbete med NCC

Jönköping är en av de städer vi prioriterar och denna investering förstärker än mer förutsättningarna för en bra verksamhet i Jönköping.
Per Berggren, VD Hemsö