Lanthem har tecknat hyresavtal med Forenede Care i Malmö

Lanthem, ett utvecklingsbolag som är samägt av Hemsö och Lantmännen Fastigheter, har tecknat ett 15-årigt hyresavtal med Forenede Care.

Uthyrningen avser ett nybyggt äldreboende på cirka 3 700 kvadratmeter för 54 boende i centrala Malmö, i ett attraktivt, ciytnära läge, nära centralstationen och Västra hamnen.

‒ Vi är glada över att inleda samarbete med Forenede Care i region Syd och att på så sätt få bidra till nya äldreboendeplatser centralt i Malmö. Boendet ligger i ett kvarter med service och många verksamheter, säger Robert Cardell som är projektutvecklare på Hemsö.

‒ Vi är väldigt tacksamma över möjligheten att tillsammans med Lanthem nu kunna erbjuda ett toppmodernt äldreboende med närhet till såväl hav som stad. Nu gör vi skillnad för Malmö genom att erbjuda ett nytt alternativ för Malmös äldre och bidrar således till valfriheten. Vår känsla är att Neptunigatan 59 kommer tas emot väldigt positivt av både våra äldre och deras närstående, säger Pernilla Lidén, Affärsområdeschef Sverige på Forenede Care.

Fakta Lanthem
Lanthem är ett bolag som utvecklar och förvaltar samhällsfastigheter och gemensamt ägs av Hemsö och Lantmännen Fastigheter. Fokus ligger primärt på skolor och äldreboenden.

Robert Cardell, projektutvecklare, Hemsö                                                                  040- 636 48 26
Åsa Thoft, kommunikationschef, Hemsö                                                                     08-501 170 57
Roy Sundvall, marknads- och kommunikationschef, Forenede Care                          070-080 49 53

Hemsö är Sveriges ledande ägare av samhällsfastigheter. Verksamheten består i att hållbart äga, förvalta och utveckla samhällsfastigheter för äldreboende, utbildning, vård och rättsväsende. Hemsö finns i Sverige, Tyskland och Finland. Hemsös verksamhet kännetecknas av långa hyresavtal och stabila hyresgäster. Tredje AP-fonden är majoritetsägare. Det totala värdet på Hemsös fastighetsbestånd uppgår till 85 miljarder kronor. Hemsö har sedan mars 2015 kreditbetyg A- från Standard & Poor´s och sedan mars 2021 kreditbetyg A+ från Fitch Ratings. Mer information på www.hemso.se