Nils Styf ny VD för Hemsö

Styrelsen för Hemsö har utsett Nils Styf till ny VD för Hemsö, Sveriges ledande privata ägare av samhällsfastigheter.

Nils Styf kommer närmast från Citycon Oyj där han är Chief Investment Officer med ansvar för bolagets investerings- och projektutvecklingsverksamhet i Norden och Baltikum. Nils Styf har bred erfarenhet från fastighetsbranschen med fokus på fastighetsmarknaden i Europa och Norden. Han har tidigare arbetat på Merrill Lynch, Deutsche Bank, Doughty Hanson & Co och Areim. Sedan 2005 har han ansvarat för investeringar och utvecklingsprojekt med ett sammanlagt värde på över 60 miljarder kronor. Styf har en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm.

-          Vi är glada över att ha kunnat rekrytera Nils Styf till ett av Sveriges mest attraktiva uppdrag i fastighetssektorn. Nils har en gedigen erfarenhet av både den svenska och europeiska fastighetsmarknaden. Tillsammans med Hemsös övriga medarbetare kommer han att kunna ta bolaget till ytterligare en nivå, i både Sverige och utomlands, säger Hemsös styrelseordförande Pär Nuder.

-          Hemsö är ett välskött bolag med långsiktiga och starka ägare. Jag är glad över att ha fått styrelsens förtroende att driva bolaget vidare. Hemsö har en ledande position inom samhällsfastigheter och det finns goda förutsättningar att skapa fortsatt tillväxt och mervärde för aktieägare och hyresgäster, säger Hemsös tillträdande VD Nils Styf.

Nils Styf tillträder under senhösten. Till dess kvarstår Per Berggren som VD för Hemsö.

Informationen är sådan som Hemsö Fastighets AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 1 juni 2016 klockan 08:00.

Pär Nuder                                                                                                08-501 170 00
Nils Styf                                                                                                    08-501 170 00

Hemsö är Sveriges ledande privata ägare av samhällsfastigheter. Verksamheten består i att äga, förvalta och utveckla samhällsfastigheter för äldreboende, utbildning, vård och rättsväsende. Hemsö finns i Sverige, Tyskland och Finland. Hemsös verksamhet kännetecknas av långa hyresavtal, stabila hyresgäster och starka ägare. Tredje AP-fonden är majoritetsägare. Det totala värdet på Hemsös fastighetsbestånd uppgår till 26,5 miljarder kronor. Hemsö har kreditbetyg A- från Standard & Poor´s. Mer information på www.hemso.se

Nils Styf ny VD för Hemsö

Vi är glada över att ha kunnat rekrytera Nils Styf till ett av Sveriges mest attraktiva uppdrag i fastighetssektorn. Nils har en gedigen erfarenhet av både den svenska och europeiska fastighetsmarknaden. Tillsammans med Hemsös övriga medarbetare kommer han att kunna ta bolaget till ytterligare en nivå, i både Sverige och utomlands.
Pär Nuder, Styrelseordförande Hemsö
Hemsö är ett välskött bolag med långsiktiga och starka ägare. Jag är glad över att ha fått styrelsens förtroende att driva bolaget vidare. Hemsö har en ledande position inom samhällsfastigheter och det finns goda förutsättningar att skapa fortsatt tillväxt och mervärde för aktieägare och hyresgäster.
Nils Styf, tillträdande VD Hemsö