Extra bolagsstämma i Hemtex godkände ändring av räkenskapsår

Den extra bolagsstämman i Hemtex AB (publ) godkände idag styrelsens föreslag att bolagets bolagsordning (§ 10) ändras från att tidigare ha angivit att bolagets räkenskapsår skall omfatta tiden 1 maj - 30 april, till att framöver ange att bolagets räkenskapsår skall motsvara kalenderår (1 januari – 31 december). Omläggning sker för anpassning till gemensamt räkenskapsår inom moderbolagets koncern. Beslutsmajoritet Beslutet fattades med enhällig majoritet. Ändrade rapporttillfällen Bokslutskommuniké för det förkortade räkenskapsåret maj 2009 – december 2009, publiceras tisdagen den 16 februari 2010. Delårsrapport januari-mars 2010, publiceras den 4 maj 2010. Delårsrapport januari-juni 2010, publiceras den 17 augusti 2010. Delårsrapport januari-september 2010, publiceras den 9 november 2010. För information om kommande rapporter hänvisas till kalendariet under Investor Relations på www.hemtex.com.