Hemtex får pris för bästa delårsrapport bland samtliga börsbolag

Efter två hedersomnämnanden i rad (2009 och 2008) tilldelades Hemtex idag priset för ”bästa delårsrapport” bland samtliga noterade bolag på Nasdaq OMX Stockholm och NGM-börsen i Aktiespararnas och Kantons årliga tävling. Tillsammans har de analyserat och betygsatt över 270 börsbolag. Motiveringen lyder: ”Bolaget följer upp förra årets hedersomnämnande med en totalseger inom området för delårsrapportering genom att presentera en både stilmässigt och läsarvänligt välutformad delårsrapport med relevant innehåll.”

”Idag blir det tårta”, säger Hemtex CFO Ulf Segerström och fortsätter: ”Det känns naturligtvis väldigt kul och hedrande att få detta pris. Vi lägger ned mycket tid och kraft på att utforma vår marknadsrapportering transparent och lättbegriplig. Den här segern delas därför av många i koncernen och blir en drivkraft att fortsätta förbättringsarbetet med Hemtex IR-strategi”, avslutar Ulf Segerström.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Manuel Ferrer, pressansvarig Hemtex: 0706-66 02 59.

Besök gärna Hemtex webbplats: www.hemtex.com

Hemtex är Nordens ledande hemtextilkedja med totalt 204 butiker i maj 2010, varav 144 i Sverige, 39 i Finland, 11 i Danmark, 8 i Norge och 2 i Estland. Av butikerna är 181 ägda av Hemtexkoncernen och 23 av franchiseföretag. Under gemensamt varumärke säljer butikerna heminredningsprodukter med tonvikt på hemtextil. Omsättningen i konsumentledet (inklusive franchisebutiker) uppgår till 1,33 miljarder kronor, exklusive mervärdeskatt. Hemtexkoncernens årsomsättning uppgick per den 31 mars 2010 till totalt 1,29 miljarder.