Hemtex information i Hakon Invest AB:s delårsrapport

Sedan slutet på juni är Hemtex ett dotterbolag till Hakon Invest AB. Med anledning av att Hakon Invest AB idag den 4 november publicerar delårsrapport vill vi informera om att denna rapport även innehåller tidigare ej publicerad information avseende utvecklingen för Hemtex. Den information som redovisas avser utvecklingen under perioden juli – september 2009, en period som avviker från Hemtex normala rapporteringsperiod för bolagets brutna räkenskapsår. Nettoomsättningen för perioden juli – september 2009 uppgick till 296,4 (324,3) Mkr och rörelseresultatet till -51,7 (3,1) Mkr. Hemtex rapport för bolagets andra kvartal augusti – oktober 2009, publiceras den 3 december 2009. Idag har Hemtex publicerat kallelse till extra bolagsstämma den 2 december 2009. Syftet med den extra bolagsstämman är att besluta om ändrat räkenskapsår till kalenderår för Hemtex AB, detta för att samordna med moderbolaget och därigenom underlätta framtida rapportering.