Hemtex inleder samarbete med Åkestam Holst

Hemtex, Nordens ledande hemtextilkedja, har under de senaste fem åren haft en stark utveckling och en kraftigt ökad tillväxt på marknaden. Under perioden har nettoomsättningen tredubblats i koncernen och lönsamheten väsentligen stärkts.

Hemtex är etablerat som det marknadsledande varumärket inom hemtextil med en marknadsandel på cirka 30 procent på den svenska marknaden och en andel om 9-10 procent på den nordiska marknaden som helhet. Hemtex har ett brett koncept och sortiment vilket riktar sig mot en stor del av marknaden. Hemtex har ett gott renommé bland kunderna är känt för att erbjuda bra kvalitet och värde för pengarna.

För att ytterligare befästa vår position på den svenska marknaden och kraftfullt etablera oss på övriga marknader har ett samarbetsavtal tecknat med reklambyrån Åkestam Holst. Detta är ett strategiskt val för Hemtex och innebär att varumärket Hemtex över tid kommer att stärkas och förtydligas.

”Vi vill förstärka kundernas relationer till Hemtex genom att lyfta fram våra positiva värden i vår kommunikation som komplement till dagens huvudfokus på pris- och produktkommunikation”, säger Hemtex VD, Anders Jansson.

”Hemtex har gjort en imponerade resa de senaste åren och vuxit snabbt. Nu ser vi fram emot att få tillföra varumärket ytterligare dimensioner till den mer rationella pris- och produktfokuserade kommunikation som dominerat hittills. Heminredning är något som intresserar människor och det är en bra grogrund för att skapa engagerande reklam”, säger Åkestam Holst VD, Göran Åkestam.