Hemtex publicerar Årsredovisningen för 2008/2009 på webben

Hemtex publicerar idag årsredovisningen för 2008/2009 på www.hemtex.com. För andra året i rad gör Hemtex en helt webbaserad årsredovisning. Som en följd av detta är den tryckta årsredovisningen enklare till sin form och innehållet begränsad till de formella delarna. Verksamhetspresentationen finns därför endast tillgänglig på webben. Att avstå från att trycka och distribuera en omfattande årsredovisning innebär besparingar både för miljön, för företaget och därmed också för Hemtex aktieägare. Hemtex finansiella kommunikation sker i första hand på webben, på www.hemtex.com. Webbplatsen är en kanal som är direkt tillgänglig för alla. Här finns Hemtex pressmeddelanden, delårsrapporter, årsredovisningar, information om aktien och annan finansiell statistik. Den tryckta årsredovisningen kommer att distribueras till de aktieägare som så önskat inom kort. Länk till webbaserad årsredovisning: www.hemtex.com/sv/ir/Arsredovisning/Arsredovisning-0809 Årsredovisningen finns även i pdf-form.