Inbjudan till press- och analytikerträff

Den 17 augusti presenterar Hemtextilkedjan Hemtex resultatet för det första halvåret och vill med anledning av detta bjuda in till en press- och analytikerträff.

Tid: 08.00-09.00 den 17 augusti 2010
Plats: Nordic Light Hotel (lokal White Room), Vasaplan 7 i Stockholm.

Delårsrapport för perioden 1 januari 2010 till 30 juni 2010 skickas ut klockan 7.00 den 17 augusti och publiceras samtidigt på www.hemtex.com.

Delårsrapporten presenteras av vd Erik Gumabon och ekonomi- och finanschefen Ulf Segerström.

Anmälan görs till Manuel Ferrer, per e-post manuel.ferrer@hemtex.se, eller per telefon 0706-66 02 59, senast den 16 augusti kl. 12.00.

Välkommen!

Hemtex AB

Besök gärna Hemtex webbplats: www.hemtex.se

Hemtex är Nordens ledande hemtextilkedja med totalt 189 butiker i augusti 2010, varav 143 i Sverige, 37 i Finland, 4 i Danmark, 3 i Norge och 2 i Estland. Av butikerna är 167 ägda av Hemtexkoncernen och 22 av franchiseföretag. Under gemensamt varumärke säljer butikerna heminredningsprodukter med tonvikt på hemtextil. Omsättningen i konsumentledet (inklusive franchisebutiker) uppgår till 1,33 miljarder kronor, exklusive mervärdeskatt. Hemtexkoncernens årsomsättning uppgick per den 31 mars 2010 till totalt 1,29 miljarder