Pressvisning av nya Hemtex

Torsdag den 26 augusti nyöppnar vi vår butik på Götgatan i Stockholm. Efter ett drygt två långt förändringsarbete har vi bytt ut allt hårt mot mjukt och skapat ett nytt koncept och sortiment för samtliga Hemtexbutiker. Vi kommer nu bara att ägna oss åt vår stora passion och som vi kan allra bäst, nämligen mjuk heminredning.

Varmt välkomna till pressvisning av Sveriges mjukaste butik!

När: Pressfrukost den 26 augusti kl. 08.30-09.30
Var: Hemtex, Götgatan 72 i Stockholm (vid Skrapan)
Anmälan: per e-post till manuel.ferrer@hemtex.se eller per telefon 0706-66 02 59, senast den 24 augusti kl. 12.00.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Manuel Ferrer, pressansvarig Hemtex: 0706-66 02 59.

Besök gärna Hemtex webbplats: www.hemtex.com

Hemtex är Nordens ledande hemtextilkedja med totalt 189 butiker i augusti 2010, varav 143 i Sverige, 37 i Finland, 4 i Danmark, 3 i Norge och 2 i Estland. Av butikerna är 167 ägda av Hemtexkoncernen och 22 av franchiseföretag. Under gemensamt varumärke säljer butikerna heminredningsprodukter med tonvikt på hemtextil. Omsättningen i konsumentledet (inklusive franchisebutiker) uppgår till 1,28 miljarder kronor, exklusive mervärdeskatt. Hemtexkoncernens årsomsättning uppgick per den 30 juni 2010 till totalt 1,23 miljarder kronor.