Studio Hemtex utsedd till årets kundklubb

På måndagskvällens Retail Awardsgala belönades Hemtex kundklubb, Studio Hemtex, med priset som årets kundklubb. Retail Awards är ett samarbete mellan Svensk Handel och tidningen Dagens Handel. Under galan delades priser ut i totalt tolv kategorier.

- Det är naturligtvis fantastiskt kul och ett erkännande för det hårda arbete vi lagt ned med att skapa en inspirerande och modern kundklubb. Målsättningen är att vara den ledande kundklubben för alla som delar passionen för textil och heminredning, säger Hemtex CRM-ansvarige Mona Adawi.

Sedan lanseringen av den nya kundklubben Studio Hemtex hösten 2010 har antalet medlemmar växt kraftigt och uppgår i dag till ca 1,2 miljoner medlemmar i Sverige. Kundklubbens medlemmar står för ca 72 procent av den totala försäljningen i Hemtex butiker och e-handel.

- Studio Hemtex är ett fantastiskt verktyg för att föra en nära dialog med kunderna. Den har även blivit allt viktigare för att driva en precisionssäker försäljning. Genom kundklubben kan vi bland annat erbjuda individanpassade kampanjer, och på det sättet bli ännu mer relevanta för kunderna i deras vardag, avslutar Mona Adawi.

Ur juryns motivering:

”Att ha kunden i fokus är för vår vinnare en självklarhet. Genom avvägd kommunikation, lyhördhet och systematisk bearbetning har Årets kundklubb lyckats med en imponerande ökning av lojalitet, antal medlemmar och försäljning. Bred förankring i organisationen och coachning av butikspersonal skapar också stor medvetenhet och intresse för klubben bland kunderna. I en knivskarp konkurrens, visar vinnaren att långsiktigt och idogt arbete leder till bevisad effekt och affärsnytta. Kundklubbens betydelse för det positiva resultatet är ett faktum.”

För ytterligare information:

Hemtex presschef Manuel Ferrer, tel. +46(0)706660259 eller e-post: manuel.ferrer@hemtex.se