Yvonne Ryding i ett exklusivt samarbete med Hemtex

Tillsammans har de båda varumärkena utvecklat ett hemmaspa-kit som kommer att finnas tillgängligt i samtliga Hemtexbutiker från vecka 45.

De sex olika hudvårdsprodukterna för ansikte och kropp är svensktillverkade och innehåller naturliga ingredienser från den nordiska naturen. Samtliga produkter är parabenfria och har inslag av bland annat blåbär, ljung, lingon och andra växtextrakt samt vegetabiliska oljor. Ryding har även utvecklat doftljus och doftolja som förhöjer spakänslan i hemmet.

- Min vision har varit att skapa ett unikt hemmaspa-kit som genomgående andas kvalité och är perfekt nu när höstmörkret och kylan tränger sig på, säger Yvonne Ryding och fortsätter:

- Det här är ett ljuvligt sätt att med enkla medel koppla av från den stressade miljö som många av oss idag lever i.

Skapar ett helhetspaket

Till hudvårdsserien finns olika textilier så som handdukar och morgonrockar som är framtagna av Ryding med hjälp av designers från Hemtex. I och med det skapar man ett unikt paket för kunden som då får möjligheten att enkelt skapa sin egen oas i hemmamiljön.

- Yvonne Ryding har en gedigen kompetens inom hudvårdsprodukter och vi inom Hemtex är duktiga på textilier av hög kvalité och spännande design. Ett samarbete mellan oss två aktörer föll därför naturligt då vi båda vill ge kunderna det bästa tänkbara inom hemmaspa till ett rimligt pris, säger Ted Bergström, marknadschef Hemtex.

För ytterligare information kontakta Hemtex presschef Manuel Ferrer på telefon 070-666 02 59 eller e-post manuel.ferrer@hemtex.se