Henkel lanserar app för iPad

Henkel har lanserat en app som nu finns tillgänglig via App Store. Genom denna kostnadsfria app får man tillgång till de senaste företagsnyheterna och ett stort urval videos. Den tillhandahåller i första hand företagsnyheter till anställda, press och partners inom de tre affärsområdena Beauty Care, Laundry & Home Care och Adhesives Technologies.

I Henkels nya app återfinns företagets vision och mission, finansiella rapporter, den senaste företagsstrategin och användbar fakta från företagets omfattande hållbarhetsstrategi. Appen ger dessutom tillgång till andra appar från Henkels varumärken samt deras kanaler i sociala medier.

Applikationen tillåter och underlättar för sina användare att hålla sig uppdaterade om företaget via en modern och dynamisk lösning, oavsett om de är uppkopplade eller inte. För att möta förväntningarna hos ett växande antal mobila användare har Henkel dessutom uppdaterat sin företagshemsida (henkel.com) så att den är anpassad för Smartphones. Under 2013 kommer appen även att släppas för Android plattformar. Innehållet och funktionerna kommer successivt utvecklas under året.

Appen är gratis och finns tillgänglig i hela världen på engelska och tyska. Du laddar enkelt ner den genom att söka på ”Henkel” i App Store eller genom att använda länken nedan: https://itunes.apple.com/de/app/henkel/id580146237?mt=8