Herdins lanserar vattenburen golvlack och golvlasyr

Report this content

Bets av olika slag har länge varit ett starkt produktområden inom Herdins. Nu introducerar företaget komplett golvbehandling: lasyr för infärgning och lack för ytskydd. Alla med snabb torktid, helt vattenbaserade och luktfria för en mindre påverkan på såväl inomhusmiljö som yttre miljö.

De nya produkterna golvlasyr för infärgning och golvlack för ytskydd finns i olika kulörer, alla med närhet till träets naturliga färgtoner.
- Vi har arbetat mycket med att utveckla produkter som är enkla att använda och som ger ett snabbt resultat. Som ger en jämn och vacker infärgning med en slitstark yta och där träkänslan är bevarad. Här känner vi att vi lyckats skapa två unika produktserier, berättar Bengt Corestav, marknadschef på Herdins.

Herdins golvlack och golvlasyr vänder sig till de konsumenter som gjort ett aktivt val att arbeta med trä. Som vill ge golvet en egen lyster och samtidigt bevara den genuina, beröringsmässiga och visuella träkänslan. Hela serien är vattenbaserad och luktfri för en mindre påverkan på såväl inomhusmiljö som yttre miljö.

Sedan 1700-talet har Herdins i Falun arbetat inom färgbehandling av organiska material.
- Att färga utan att täcka har länge varit vårt signum, sammanfattar Bengt Corestav.

Bengt Corestav
Marknadschef
Tel. 023-705 285
Mobil. 070-325 55 65
E-post: b.corestav@herdins.se

Taggar:

Citat

Vi har arbetat mycket med att utveckla golvprodukter som ger en jämn och vacker infärgning med en slitstark yta och där träkänslan är bevarad.
Bengt Corestav, marknadschef