Hermods – Sveriges största privata utbildningsföretag

Almega Utbildningsföretagen, som är Sveriges största branschorganisation för privata aktörer inom vuxenutbildning, har tagit fram statistik över de 20 största auktoriserade utbildningsföretag i Sverige där Hermods ligger högst upp på listan.

- Som största utbildningsaktören i Sverige har vi ett stort ansvar. Vi har som vision att vara Sveriges bästa företag inom utbildning och samhällsintegration och arbetar hårt varje dag för att vara det, säger Petter Hallman, Utbildningsdirektör Hermods.

Hermods firade 120 år i branschen föregående år och är ett av de äldsta utbildningsföretagen i Sverige. Hermods startade med korrespondensundervisning, även kallad brevkurser och erbjuder idag både utbildning i klassrum och på distans. Hermods bedriver utbildning inom SFI, Arbetsförmedlingstjänster, Komvux, Privat – och företagsutbildning samt Yrkeshögskola. Idag studerar över 70 000 elever på Hermods.

- Med över 120 års erfarenhet vet vi hur man bedriver utbildning på ett bra sätt och vi anpassar oss efter samhällsutvecklingen. Vi vill underlätta för människor att studera och nå sina drömmar och mål, säger Petter Hallman.

Siffrorna är framtagna av Bisnode och under länken finns mer information: https://www.utbildningsforetagen.se/2019/10/vilka-ar-de-storsta-utbildningsforetagen/