Hesselman syr ihop Fristads kommunikation

Report this content

Fristads, ledande inom funktionella arbetskläder, stärker sitt PR-arbete med byrån Hesselman. Målet är att komma ut med företagets kollektioner på nya sätt och stärka den strategiska berättelsen kring företagets positiva utveckling.

”Fristads är ett anrikt snart 100-årigt varumärke som lyckats mycket väl med att lyfta fram företagets ledande roll i att utveckla hållbara arbetskläder och nu kommer vi tillsammans med Hesselman lyfta fram fler områden där företaget har en ledande roll,” säger Sofia Wackling, Global Marketing Manager på Fristads.

Hesselman har lång erfarenhet av att jobba strategiskt med kommunikativa berättelser för aktörer som Elon, ChargeNode och Arvid Nordquist. Hesselman kommer också i samarbete med Hanna Liska Showroom visa upp Fristads nya kollektioner av arbetskläder i nya sammanhang.

”Vi ser en integrering av kanaler och hur företags- och produktkommunikation får nya arenor och därför blir det ännu viktigare att både sy ihop den strategiska berättelsen och hitta nya arenor för Fristads innovativa produkter att synas,” säger David Hesselman, grundare av Hesselman.

Samarbetet mellan Fristads och Hesselman inleds under våren 2023.

För information om samarbetet, kontakta

Sofia Wackling| Global Marketing Manager | Fristads
Direct: +46 33 20 21 95
Mobile: +46 730 87 82 95