Det första skjutdörrssystemet utan handtag

Jönköping 2015-04-15. Med stilrena och släta fronter, är Inline XL det första skjutdörrsbeslaget från Hettich som skapar skjutdörrssystem utan handtag.

Inline XL är produkten med premiumkänsla och perfekt precision, som tar trenden inom yteffektiv interiördesign ända in i möblerna..

Inline XL har attributen ett modernt skjutdörrssystem behöver. Systemet är ergonomiskt och yteffektivt och dörrarna öppnas utan att de tar upp onödig plats. Inline XL är användarvänligt och den mjuka linjära öppningstekniken är kombinerad med ett energisparande öppningssystem, där dörrarna öppnas med ett lätt tryck. Produkten är lika enkel att montera som att hantera.

- Inline XL kombineras ofta med skjutdörrsbeslaget Silent System, för mjukt och tyst stängande dörrar, säger Ulf Svensson, VD på Hettich Skandinaviska.

För den som föredrar dörrar med handtag går det förstås alldeles utmärkt att komplettera Inline XL med Hettich Pro Decor-serie, för att ge möblerna personlig prägel och anpassa dem till alla sorters rum.