Enkelt uppgradera inredning med InnoTech DesignSide

Jönköping, 27 juni 2011. Hettichs lådkoncept Innotech med lådsidorna DesignSide gör det lätt för möbeltillverkare att uppgradera inredningsdelar genom att variera lådsidornas material. Samma lådprofil kan användas oavsett materialval.

DesignSide är en del av Hettich populära plattformskoncept InnoTech som ger möjligheten att skapa lådsidor i glas, sten eller valfritt material utan att använda den vanligt förekommande relingen på sidorna. Samma lådprofiler kan också användas för olika lådor och utdrag.

– DesignSide monteras i slutet av lådproduktionen vilket håller kostnaderna nere för tillverkning, lager och logistik, säger Ulf Svensson, vd för Hettich Skandinaviska.

Borrhålen är exakt de samma med DesignSide vilket innebär att lådor till kök, badrum och andra inredningsmiljöer snabbt kan uppgraderas. Designside finns i två höjder och med enkel respektive fullutdrag.

Oavsett design på lådsidorna finns flera valmöjligheter för organisation av innehållet. Nya OrgaStore Premium håller allt i lådan smidigt på plats.

Taggar: