Ett gångjärn som håller för framtiden

Jönköping, 2013-04-15. Gångjärnet Sensys från Hettich kombinerar stilren design med funktion och kvalitet. Det dämpas tyst och mjukt utan att påverkas av temperatur.

Sensys från Hetttich ger mjukt och säkert stängande dörrar från en vinkel på 35 grader. Men det är inte bara funktionen som gör att gångjärnet skiljer sig från mängden, formen är snygg och stilren. Sensys har en täckbricka som döljer gångjärnet och även knappen som lossar det vid demontering är dold.

-Sensys är en av våra mest populära produkter som ökar i efterfrågan i takt med högre krav på modern inredning, framförallt i kök och badrum, säger Ulf Svensson, VD på Hettich Skandinaviska.

Sensys gångjärn finns med varierande öppningsvinklar, 95 och 110 grader samt 30, 45 och 90 grader för vinklade skåp. Det integrerade systemet Silent System som ger tyst stängning påverkas inte av temperaturskillnader vilket gör gångjärnet helt unikt. Gångjärnet har dessutom belönats med flertalet designpriser.

Gabriella Fäldt
gabriella.faldt@kompago.se