Hettich en av de bästa arbetsgivarna

Jönköping, 2016-01-07. Nyligen publicerade Focus News Magazine sin lista över de bästa arbetsgivarna i Tyskland 2016. Bland tuff konkurrens hamnade Hettich på femteplats i kategorin “Tillverkning och bearbetning av material, byggmaterial, metaller och papper”.

Resultatet fastställdes efter en undersökning av nyhetsmagasinet Focus News Magazine, nätverkstjänsten Xing och utvärderingsplattformen Kununu. En undersökning där företag i Tyskland från 22 olika sektorer betygsattes. I slutresultatet kunde de tydligt se vilka företag som erbjuder sina anställda enastående arbetsförhållande och vilka som förtjänar titeln “Best Employers”. Hettich Group hamnade i topp och kan titulera sig som en av Tysklands bästa arbetsgivare.

– Att vara en av de bästa arbetsgivarna i Tyskland är en riktig kvalitetsstämpel. Även för oss i Sverige, eftersom vi arbetar på samma sätt över hela Europa, säger Ulf Svensson, VD på Hettich Skandinaviska.

Hettich hamnade på en femteplats bland andra stora företag i kategorin “Tillverkning och bearbetning av material, byggmaterial, metaller och papper”.  I en jämförelse över kategorierna tog Hettich en tolfte plats och bland alla de 1000 betygsatta företagen hamnade Hettich på plats 287.

Enligt Focus fick undersökningen 70 000 utvärderingar i ämnen som arbetsplatsmöjligheter, möjligheter till avancemang, ledarstil och arbetsklimat. En av undersökningens viktigaste frågor var om svaranden skulle rekommendera sin arbetsgivare till vänner och släktingar.