Hettich gör debut på ny möbelarena

Jönköping, 2016-10-18. Den 8-11 november är det dags för den årliga underleverantörsmässan på Elmia i Jönköping. I år utökar arrangörerna med en möbel- och inredningssatsning, Interior Competence and Components (ICC), där Hettich Skandinaviska är en av utställarna.

Underleverantörsmässan, Elmia Subcontractor, är norra Europas ledande mässa för underleverantörer inom den tillverkande industrin och deras kunder. Hettich Skandinaviska är sedan flera år tillbaka regelbundna besökare på mässan men har inte varit utställare tidigare. När de hörde talas om den nya ICC-arenan med möbelfokus tog de tillfället i akt.

-Vi tycker att det låter som ett väldigt bra koncept och tror att det kommer att ge oss många nya värdefulla kontakter, säger Ulf Svensson, VD Hettich Skandinaviska.
-Det är en intressant mässa i stort och när de nu intensifierar fokus på vår bransch och våra kunder kändes det helt rätt tidpunkt för oss att ställa ut.

Såväl arrangörerna som Hettich ser stor potential i ICC.
-Eftersom mässan är så bred och har så många utställare och besökare hoppas vi få möjlighet att träffa både befintliga och nya kunder samt chansen att visa våra produkter för nya kundgrupper, säger Ulf Svensson.