Hettich lanserar idébok för skjutdörrar

Jönköping 2015-12-01. Hettich erbjudade omfattar mer än produkter. Nyligen lanserades en idébok för deras skjutdörrsystem. En idébok som ger läsaren inspiration och vägledning genom årets möbeltrender.

Skjutdörrsystem får en mer central roll i heminredningar och kontorsmiljöer, präglar möbeltrenderna och är en stark influens för inredningsdesigners. Framförallt tack vare dess enkelhet och kombination av funktion och design. Syftet med idéboken signerad Hettich är att visa det stora spektrat av möjligheter och användningsområden för systemen, som passar i såväl kök som vardagsrum och sovrum.

Inspirationsboken är uppdelad i tre kapitel, inspiration, information och förverkligande. Den framhäver hur systemen kan förenkla och effektivisera vardagslivet och hur rätt möbler kan lyfta ett helt hem. Ett av skjutdörrsystemen som syns i boken är TopLine L, ett skjutdörrsystem som möter de höga kraven i den moderna vardagen med maximal användarvänlighet. TopLine L smälter in i alla miljöer, men gör sig bäst i rum där en lägre ljudnivå önskas, som i hotellrum eller bostadens sovrum.

– TopLine L har en imponerande användarvänlighet och är verkligen ett system för framtiden. Utseendet går att anpassa efter smak och vi har ett stort urval av fronter i alla material, från massivt trä till aluminium, säger Ulf Svensson, VD på Hettich Skandinaviska.

Bland övriga skjutdörrsystem från Hettich märks InLine XL som möjliggör släta fronter, helt utan handtag och SlideLine som ger möjlighet att kombinera öppna och slutna sektioner i möbler.

Inspireras! http://www.hettich.com/fileadmin/content/mediathek/PRO/Anwendungsbuch_Schieben_HFT_2015_15325_en.pdf