Hettich satsar på design i rörelse

Jönköping. 16 september 2014.

SlideLine M från Hettich ger rörelse i hemmet eller på kontoret. Dessutom öppnar det för nya möjligheter och frigör utrymme.

Genom att inreda med skjutdörrar tjänar du utrymme, vinner funktion och design. Slidline M är ett skjutdörrsystem från Hettich som gör det möjligt att kombinera öppna och slutna sektioner i möbler. Det räcker med en profil för att två dörrar ska kunna skjutas framför varandra.
-Skjutdörrsbeslagen döljs diskret i möbeln och påverkar inte designen. Och tack vare Silent System-funktionen sker öppning och stängning mjukt och tyst, förklarar Ulf Svensson, VD på Hettich Skandinaviska.

Skjutdörrar passar på de flesta platser där det finns skåp, i badrummet, köket, vardagsrummet eller kontoret. Ett flexibelt och modernt alternativ till dörrar med traditionell stängning.
-Vi märker att efterfrågan på våra olika skjutdörrsystem ökar, säger Ulf Svensson, VD Hettich Skandinaviska.

I Hettich sortiment finns flera olika skjutdörrsbeslag. Förutom Slideline M kan Topline M nämnas. Ett beslag som förvandlar befintliga skåp till moderna skjutdörrsystem.