Hettich Skandinaviska samlar trender från världsledande badrumsmässa

Nu har Hettich lanserat en ny trendrapport för badrumsmiljöer. Inspirationen och trenderna är hämtade från ISH, en världsledande mässa i Frankfurt som är helt tillägnad badrum och badrumsupplevelser. Bland 200.000 besökare, 2400 utställare fanns Hettich Skandinaviska representerade och de samlade intrycken från mässan resulterade i en ny trendrapport.

I trendrapporten går det bland annat läsa mer om hur helvita badrum inte är helt rätt längre. Om pastellfärgernas intåg i badrummen och hur avslappnade och mysiga miljöer kan skapas med varma nyanser och taktila trästrukturer.

– En av trenderna vi såg på mässan är hur även badrummen förvandlas till naturliga digitala miljöer. Vi såg allt från smarta toalettstolar, innovativa ljussättningar, integrerade högtalare till uppkopplade speglar. Där ligger vi helt rätt i tiden med våra smarta förvaringslösningar utvecklade för badrummen, säger Ulf Svensson, VD på Hettich Skandinaviska.

Trendrapporten går att läsa på hettich.com och där finns även en rykande färsk rapport från möbelmässan i Milano.