Hettich tar plats på Elmia Subcontractor – och öppnar sitt nya showroom

Jönköping 2018-11-12. Imorgon inleds Elmia Subcontractor och bland de 1200 utställarna finns återigen Hettich Skandinaviska på plats tillsammans med sin samarbetspartner WOG Trä.

Det är tredje gången som Hettich och Wog Trä delar monter.
–Att ställa ut tillsammans ger mervärde för både oss och våra kunder. Vi kan visa våra produkter i sitt rätta sammanhang, i kompletta trämöbler från WOG och dessutom är det roligt att ställa ut med en branschkollega, säger Ulf Svensson, VD på Hettich Skandinaviska.

Hettich Skandinaviska och WOG Trä ställer traditionsenligt ut i monter C04:27.

I samtid med mässan finns även möjlighet att besöka Hettich Skandinaviskas helt nya showroom på Bultvägen 4 i Jönköping. Här får produkterna ta plats, integrerade i inredningslösningar för kök och badrum. Besökarna kan öppna och stänga skåp med det nya dämpningssystemet Push to open silent 2.0, upptäcka fördelarna med framtidens vikdörrsystem WingLine L och utforska framtidslådan ArciTechs unika funktionalitet.

Hettich är världsledande inom beslag och komponenter för möbler och inredning. Hettichs kunder finns inom möbelindustri, möbelhandel och tillverkning. I Sverige och Norge säljs och marknadsförs produkterna av Hettich Skandinaviska AB. Hettich har 5 800 medarbetare fördelade över de drygt 100 länder där företaget finns representerat – alltid nära kunden.