Hettichs omsättning ökade 3,75 % 2016 - 6 200 medarbetare världen över omsatte 913 miljoner euro

Hettichs företagsgrupp, med huvudkontor i tyska Kirchlengern, omsatte 913 miljoner euro under 2016. Detta innebar en ökning på 3,75 % jämfört med föregående år (2015: 880 miljoner euro).

Företagsledningens ordförande, Dr Andreas Hettich, meddelar att verksamheten utanför Tyskland stod för 69 % av omsättningen, vilket kan jämföras med 68 % året innan. Under 2016 investerades cirka 116 miljoner euro i produkter, anläggningar och byggnader över hela världen. Företagsgruppen hade totalt cirka 6 200 anställda, varav mer än 3 400 i Tyskland.

Som ett helägt familjeföretag, publicerar företaget traditionellt inte exakta operativa siffror. ”Trots god försäljningsökning förra året var våra förväntningar högre”, säger Dr Andreas Hettich.

I Kirchlengern färdigställs företagsgruppens största produktionsanläggning under 2017. På Interzum i Köln den 16-19 maj, ställer Hettich ut under temat Fascin(action), fascinated by solutions.