Lift Advance – klaffbeslag från Hettich med förstklassig funktion och ergonomisk rörelse

Jönköping, 28 september 2010. Dagens moderna kök ställer höga krav på flexibel funktion, design och ergonomi. En viktig roll spelar klaffbeslagen. Hettichs luckpassningssystem Lift Advance med fyra olika rörelsemönster motsvarar dagens höga krav.

Lift Advance är en idealisk lösning med fyra olika rörelsecykler i ett och samma system. För tillverkaren är det praktiskt med ett och samma basbeslag och enhetlig stomborrmall för alla fyra varianterna. Endast nivåinställningsmekanismen för klaffrörelsen varierar.

– Lift Advance är idealisk för stora och tunga fronter, i samtliga fall stoppas både öppnings- och stängningsrörelsen upp tyst och mjukt, säger Ulf Svensson, vd för Hettich Skandinaviska.

Silent System som dämpar både öppnings- och stängningsrörelsen är integrerat i Lift Advance och gör att köksluckorna med stängs tyst och försiktigt. Lift Advance är också är försedd med effektiva gasfjädrar på bägge sidor för att kunna ställa in önskad öppnings- och stängningskraft.

Lift Advance kan användas till skåp med olika stombredder och höjder och passar till träfronter och dörrar med ramar i trä eller aluminium. Tredimensionell frontjustering gör monteringen enkel och ger perfekt anpassning till intilliggande väggskåp.

Bilder:
Bilder finns att ladda ner på www.hettich.com

Taggar: