Tillbakablick på 2015 och utsikter 2016

Hettich omsättning 2015 uppgick till 880 miljoner euro, vilket är en ökning på 4,5 % jämfört med föregående år. Andelen affärer utanför Tyskland ökade med 68 %, vilket kan jämföras med en ökning på 66 % 2014.

Under 2015 investerades 62 miljoner euro i produkter, anläggningar och fastigheter över hela världen. Antalet anställda i koncernen var cirka 5 900 personer, varav mer än 3 000 i Tyskland.

Vi lyckades uppnå omsättningsmålet för 2015 och ser ljust på framtiden.

Första spadtaget för vår största produktionsanläggning

I år skapar vi förutsättningar för ytterligare framtida tillväxt i Kirchlengern genom att bygga ut produktionsanläggningen för utdragsskenor. Att utveckla och optimera tillverkningen är del av både tillväxtstrategin och åtagandet att Tyskland ska vara centrum för tillverkningen. Vi kommer att investera över 40 miljoner euro.

Första spadtaget för ”B7”, vår största produktionsanläggning hittills, togs den 6:e april 2016. Anläggningen planeras stå klar senast april 2017. Konceptet bygger på tre sammankopplade huskroppar med huvudbyggnad, avdelning för inkommande och utgående gods, samt komponentlager och central logistikenhet. Nya tillverkningslinjer för utdragsskenor och en toppmodern verktygsenhet byggs på 24 544 m2golvyta och ett 158 000 m2stort område. Två plan skapar mycket effektiva och innovativa tillverkningsprocesser; dessutom optimeras ytan.

Med vänliga hälsningar,

Hettich Holding GmbH & Co oHG