Bokslutskommuniké januari - december 2013

Fjärde kvartalet 2013

• Nettoomsättningen uppgick till 631,7 MEUR (629,0). Till fasta växelkurser och i jämförbar struktur ökade nettoomsättningen med 5 procent.
  • Rörelseresultatet (EBIT1) uppgick till 136,7 MEUR (133,6)
  • Resultatet före skatt uppgick till 129,4 MEUR (122,4)
  • Resultatet efter skatt ökade med 6 procent och uppgick till 104,9 MEUR (99,0)
  • Resultatet per aktie ökade med 4 procent och uppgick till 0,29 EUR (0,28)
  • Hexagons styrelse föreslår en ökning av utdelningen med 11 procent till 0,31 EUR per aktie (0,28)

Bokslutskommunikén för 2013 presenteras idag kl 10:00 vid en telefonkonferens. För deltagande, se instruktion på Hexagons hemsida.

För ytterligare information kontakta:
Carl Gustafsson, Investor Relations Manager, Hexagon AB,
46 8 601 26 27, ir@hexagon.com

Kristin Christensen, Vice President, Corporate Communications, Hexagon AB,
1 404 554 0972, media@hexagon.com

Hexagon (NASDAQ OMX Stockholm: HEXA B) är en ledande global leverantör av design-, mät- och visualiseringsteknologi. Våra kunder kan designa, mäta och positionera objekt samt bearbeta och presentera data för att ligga steget före i en föränderlig värld. Hexagons lösningar ökar produktiviteten, höjer kvaliteten och möjliggör snabbare, bättre operativa beslut, vilket sparar tid, pengar och resurser. Hexagon har fler än 14 000 medarbetare i över 40 länder och en nettoomsättning om cirka 2 400 MEUR. Våra produkter används i en lång rad branscher, t.ex. surveying, kraft och energi, flyg och försvar, bygg och anläggning, säkerhet, bilbranschen samt tillverkning. Läs mer på www.hexagon.com.

Taggar: