Delårsrapport 1 januari 1  - 31 mars

Första kvartalet 2011
· Operationell nettoomsättning ökade med 18* procent till 521,3 MEUR (292,4)
· Rörelseresultatet (EBIT 1) ökade med 118 procent till 104,8 MEUR (48,1)
· Resultatet före skatt, exklusive poster av engångskaraktär**, uppgick till 90,2 MEUR (44,5). Inklusive dessa poster uppgick resultatet före skatt till 85,8 MEUR (44,5)
· Resultatet efter skatt, exklusive poster av engångskaraktär**, uppgick till 71,3 MEUR (38,3). Inklusive dessa poster uppgick resultatet efter skatt till 68,6 MEUR (38,3)
· Resultat per aktie ökade med 46 procent 0,19 EUR (0,13). Resultatet per aktie, exklusive poster av engångskaraktär**, uppgick till 0,20 EUR (0,13)

* Justerad till fasta växelkurser och jämförbar struktur (organisk tillväxt).
** Jämförelsestörande reduktion av förutbetalda intäkter relaterade till förvärvet av Intergraph.

Delårsrapporten för första kvartalet 2011 presenteras den10 maj kl 15:00 vid en telefonkonferens. För deltagande se instruktion på Hexagons hemsida

För ytterligare information kontakta: Mattias Stenberg, IR-ansvarig, Hexagon AB, 08 601 26 27, ir@hexagon.se

Hexagon AB är en ledande, global leverantör av 3D lösningar för att konstruera, mäta och positionera objekt samt att bearbeta och presentera data. Hexagons lösningar gör det möjligt för kunden att öka produktiviteten, förbättra kvaliteten samt fatta bättre och snabbare operationella beslut. Hexagon har cirka 12 000 medarbetare i 43 länder och en nettoomsättning om omkring 2 200 MEUR. Läs mer på www.hexagon.se.