Hexagon meddelar att Jürgen Dold avgår som Executive Vice President från och med den 1 januari 2023

Hexagon AB, en ledande global leverantör av digitala verkligheter skapade genom sensorer, mjukvara och autonoma lösningar, offentliggjorde idag att Jürgen Dold avgår som Executive Vice President från Hexagon den 1 januari 2023.

Dold har arbetat på Hexagon sedan 1995. Han har haft olika ledarroller på Leica Geosystems och har även lett Hexagons Geosystems division som divisionschef i tio år. Han har senast haft strategiska ledarroller över olika divisioner, bland annat genom att överse Hexagons Geosystems och Safety, Infrastructure & Geospatial divisioner, samt lett Hexagons fokus på det innehåll och de plattformar som krävs för att driva digitala verkligheter.

"Även om det är med blandade känslor som jag meddelar min avgång från Hexagon, ser jag mycket fram emot att få tillbringa mer tid med min fru och familj. Jag är stolt över allt som Hexagon har åstadkommit. Det har varit en oförglömlig upplevelse full av otaliga minnen, unika prestationer och otroliga team som jag har haft förmånen att arbeta med runt om i världen”, säger Dold.

"Jürgen förtjänar en stor del av äran för vad Hexagon har blivit i dag. Hans starka ledarskap och visioner under de senaste tre decennierna har varit avgörande för att stärka vår position som ledare inom lösningar för digitala verkligheter. Vi tackar Jürgen för hans tjänst och önskar honom stort lycka till i framtiden”, säger Hexagons vd och koncernchef Ola Rollén.

Anton Heikenström, Investor Relations and Business Analyst, Hexagon AB, +46 8 601 26 26, ir@hexagon.com

Hexagon är ett världsledande företag inom digitala verkligheter skapade genom sensorer, mjukvara och autonoma lösningar. Vi sätter data i arbete i syfte att öka effektivitet, produktivitet och kvalitet i lösningar för tillverkningsindustrin, infrastruktur, säkerhet och mobilitet.

Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har omkring 23 000 anställda i 50 länder och en omsättning på cirka 4,3 miljarder EUR. Läs mer om oss på hexagon.com och följ oss på @HexagonAB.