Hexagon presenterar lösningar för säkra och hållbara städer

Hexagon AB, en ledande global leverantör av sensorer, mjukvara och autonoma lösningar, presenterar idag sina senaste lösningar för säkra och hållbara städer på Smart City Expo World (SCEW) i Barcelona.

”Hexagon varken bygger eller säljer smarta städer – vi erbjuder praktiska digitala lösningar som är långt mer konkreta och revolutionerande. Vi har samlat våra tjänster i portföljen Smart Digital Reality, som länkar samman den fysiska och digitala världen och förser ledare med den kapacitet och de verktyg som krävs för att säkerställa trygghet och hållbarhet i sina städer”, säger Hexagons vd och koncernchef, Ola Rollén.

I montern C-343 kommer Hexagon att presentera sina interaktiva lösningar, byggda på en kombination av omvärldsåtergivning, ett helhetsgrepp på säkerhet och trygghet samt positioneringsteknik, som kan bemöta alla de utmaningar som dagens städer ställs inför. Presentationerna kommer att centreras kring tre huvudområden:

• Omvärldsåtergivning för digitala städer: hur man skapar heltäckande, detaljerade och exakta fotorealistiska kopior av städer – från minsta gata och byggnad till stadens hela underjordiska infrastruktur.
  • Pålitliga system i säkra städer: hur man möjliggör för olika system att kunna interagera med varandra, ett förbättrat samarbete mellan aktörer, och mer intelligenta beslutsunderlag i projekt – från kamerabaserad övervakning, sammanlänkande system för alla myndigheter i en stad till hur man undviker begränsningarna av 2D.
  • Insikter i intelligenta städer: hur man nyttjar ett oändligt antal lager data i 5D – från appar som ökar medborgarnas engagemang i stadsutvecklingen och realtidsövervakning av trafiksäkerhet och vattennivåer till stadsplanering, översyn av kritisk infrastruktur, och mer

För mer detaljerad information, vänligen besök: hexagon.com/SCEWC19/agenda.

Experter från Hexagon kommer även att interagera med ledare inom stadsutveckling under Congress-delen av konferensen:

• Linking Situational Intelligence With Situational Awareness
    Kalyn Sims, Chief Technology Officer, Hexagon’s Safety & Infrastructure division
    Tisdag, 19 november | 13:45 | South District Agora
  • The Smart Digital Reality for the Smart City
    Pascal Strupler, Product Manager, Hexagon’s Geosystems division
    Tisdag, 19 november | 11:30 | Urban Environment Congress Room

Hexagon medverkar även som finalist för utmärkelsen World Smart City Awards i kategorin Urban Environment för sina framsteg i att koppla samman data från satelliter och verksamheter för att förutse underhåll inom infrastruktur för allmännyttiga tjänster så som el, vatten, värme och gas. Genom en lösning från Hexagon och samarbetspartnern Planetek Italia kunde Hera, ett italienskt bolag verksamt inom allmännyttiga tjänster, öka effektiviteten i sina rörledningsinspektioner med 40 procent. Vinnaren kommer att offentliggöras under SCEW i stora salen den 20 november klockan 19.00 CET.

För mer information, kontakta:
Maria Luthström, Head of Investor Relations, Hexagon AB, +46 8 601 26 27, ir@hexagon.com
Kristin Christensen, Chief Marketing Officer, Hexagon AB, +1 404 554 0972, media@hexagon.com

Hexagon är ett världsledande företag inom sensorer, mjukvara och autonoma teknologier. Vi sätter data i arbete i syfte att öka effektivitet, produktivitet och kvalitet i lösningar för tillverkningsindustrin, infrastruktur, säkerhet och mobilitet.

Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har omkring 20 000 anställda i 50 länder och en omsättning på cirka 3,8 miljarder EUR. Läs mer om oss på hexagon.com och följ oss på @HexagonAB.