Hexagon presenterar lösningar för smarta byggnader och infrastruktur samt smarta städer och nationer på INTERGEO 2019

Hexagon AB, en ledande global leverantör av sensorer, mjukvara och autonoma lösningar, presenterar sin omfattande lösningsportfölj inom smarta byggnader och infrastruktur samt smarta städer och nationer på INTERGEO som äger rum i Stuttgart den 17–19 september.

Mässans tema är “Knowledge and Action for Planet Earth”, och dess fokus ligger på expanderingen av digitala applikationer inom mobilitet, byggnation och positioneringsintelligens. Detta tema går direkt i linje med Hexagons övergripande strategi om att skapa helt autonoma och uppkopplade ekosystem för tillverkningsindustrin och den smarta staden.

“Den ultimata formen av dataanvändning är när arbetsflöden och processer blir autonoma, vilket också är målet med våra portföljer av smarta lösningar. Vi hjälper våra kunder att tillämpa data inom sina arbetsflöden för att uppnå bästa möjliga effektivitet, produktivitet och kvalitet. Med de positiva följdeffekter som detta medför kan vi upprätthålla hållbar tillväxt dels för våra företag, och även för vår ändliga planet. Desto färre resurser som förbrukas, desto mindre spill och desto mindre föroreningar”, säger Hexagons vd och koncernchef, Ola Rollén.

Juergen Dold, chef för Hexagons division Geosystems, närvarar på plats och håller en presentation den 17 september där han redogör för hur den tekniska utvecklingen förändrar förutsättningarna för verksamheten och främjar möjligheterna till nya affärsmodeller.

På mässan kommer Hexagon att presentera lösningar som underlättar hanteringen av en byggnads livscykel (från första landmätningen, design, underhåll och renovering till rivning) och optimerar genomförandet av framgångsrika och omfattande infrastrukturprojekt. Några av de mest framträdande produkterna är den nyligen lanserade Leica DSX, mjukvaran för byggnadsdesign BricsCAD och HxGN SmartBuild, en lösning för att säkerställa att byggprojekt slutförs i tid och inom budget. Dessutom presenteras lösningar som visualiserar en digital modell av omvärlden och tillämpar positioneringsintelligens vilket efterfrågas av växande städer och nationer världen över. Andra spännande produkter som presenteras är den aktuella Leica BLK2GO, HxGN Content Program, Hexagon Smart M.Apps samt Luciads mjukvaruportfölj.

I Hall 1 bås B1.022 B1.027 och Hall 4 bås F4.068 kommer Hexagon också att för första gången presentera flera nya lösningar för att möjliggöra autonoma anslutna ekosystem. Läs mer om Hexagons deltagande på INTERGEO, inklusive andra presentationer och föreläsningar på https://hexagon.com/events/intergeo-2019.

För mer information, kontakta:
Maria Luthström, Head of Investor Relations, Hexagon AB, +46 8 601 26 27, ir@hexagon.com

Hexagon är ett världsledande företag inom sensorer, mjukvara och autonoma teknologier. Vi sätter data i arbete i syfte att öka effektivitet, produktivitet och kvalitet i lösningar för tillverkningsindustrin, infrastruktur, säkerhet och mobilitet.

Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har omkring 20 000 anställda i 50 länder och en omsättning på cirka 3,8 miljarder EUR. Läs mer om oss på hexagon.com och följ oss på @HexagonAB.