• Hexagon/

Hexagons vd säljer aktier – kvarstår som dedikerad vd och långsiktig aktieägare

Report this content

Hexagons vd och koncernchef Ola Rollén, har den 12 december 2019 sålt 300 000 aktier i Hexagon AB. Ola Rollén kvarstår som dedikerad vd och långsiktig aktieägare i Hexagon, och äger efter försäljningen 286 900 aktier till ett värde av cirka 165 MSEK baserat på stängningskursen den 13 december.

"Till följd av privatekonomiska skäl har jag valt att sälja en del av mitt aktieinnehav i Hexagon. Mitt engagemang och min starka tilltro till Hexagons framtid kvarstår. Vi står inför en mängd spännande möjligheter och jag ser fram emot att fortsätta leda och utveckla Hexagon mot våra strategiska mål”, säger Ola Rollén, vd och koncernchef, Hexagon.

Transaktionen kommer att rapporteras till Finansinspektionen i enlighet med gällande regelverk.

För mer information, vänligen kontakta:
Maria Luthström, Head of Investor Relations, Hexagon AB, +46 8 601 26 27, ir@hexagon.com

Denna information är sådan information som Hexagon AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 december 2019 kl. 18:10 CET.

Hexagon är ett världsledande företag inom sensorer, mjukvara och autonoma teknologier. Vi sätter data i arbete i syfte att öka effektivitet, produktivitet och kvalitet i lösningar för tillverkningsindustrin, infrastruktur, säkerhet och mobilitet.

Våra teknologier gör ekosystem i städer och produktion mer uppkopplade och autonoma vilket bidrar till en skalbar och hållbar framtid.

Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har omkring 20 000 anställda i 50 länder och en omsättning på cirka 3,8 miljarder EUR. Läs mer om oss på hexagon.com och följ oss på @HexagonAB.