Inbjudan till presentation av Hexagons bokslutskommuniké den 6 februari

Hexagon publicerar bokslutskommunikén för 2018 onsdagen den 6 februari kl. 08:00. Rapporten presenteras av Hexagons vd och koncernchef Ola Rollén vid en telefonkonferens samma dag kl. 10:00.

Telefonkonferensen hålls på engelska och sänds på Hexagons hemsida hexagon.com. För deltagande vänligen ring +46 (0)8 5055 6474 (SWE), +44 (0)203 364 5374 (UK) eller +1 855 753 2230 (US).

Presentationsmaterialet publiceras på Hexagons hemsida där det även går att lyssna till presentationen i efterhand.

För ytterligare information kontakta:
Daniel Johansson, Investor Relations, Hexagon AB, +46 8 601 26 26, ir@hexagon.com
Kristin Christensen, Chief Marketing Officer, Hexagon AB, +1 404 554 0972, media@hexagon.com

Hexagon är en global ledare inom digitala lösningar som skapar autonoma anslutna ekosystem, ett tillstånd där data sömlöst sammankopplas genom den fysiska världen till den digitala, med intelligens inbyggd i alla processer.

Hexagons industrispecifika lösningar drar nytta av domänexpertis inom sensorteknologi, mjukvara och dataorkestrering för att skapa Smart Digital Realities™ som förbättrar produktivitet och kvalitet inom tillverkning, infrastruktur, säkerhet och mobilitetsapplikationer.

Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har cirka 20 000 anställda i 50 länder och en nettoomsättning om cirka 3 500 MEUR. Läs mer på hexagon.com och följ oss @HexagonAB.