Prospekt för Hexagons nyemission offentliggjort

Prospektet avseende Hexagons nyemission är nu offentliggjort och hålls tillgängligt på Hexagons hemsida, www.hexagon.se, samt på SEB:s hemsida, www.seb.se/prospekt. Prospektet kommer även att skickas till Hexagons direktregistrerade aktieägare.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Sara Kraft Westrell, Corporate Communications Director, Hexagon AB, 08 601 26 23

Detta pressmeddelande utgör inte, och är inte heller en del av, något erbjudande eller uppmaning om att köpa eller teckna eller på annat sätt handla med aktier, teckningsrätter eller andra värdepapper i Hexagon AB. Ingen åtgärd har vidtagits, eller kommer att vidtas, av Hexagon för att tillåta ett erbjudande till allmänheten i några andra jurisdiktioner än Sverige, Schweiz, Danmark och Storbritannien.

Inga teckningsrätter, betalda tecknade aktier eller nya aktier har registrerats, och kommer inte heller att registreras, enligt United States Securities Act från 1933 (”Securities Act”) och får inte erbjudas, tecknas, säljas eller överföras, direkt eller indirekt, inom (i) USA, förutom i enlighet med undantag från registreringskraven i Securities Act eller (ii) Kanada, Australien, Japan eller i någon annan jurisdiktion där sådan åtgärd skulle kräva ytterligare prospekt, registrering eller andra åtgärder än de som följer av svensk, schweizisk, dansk eller brittisk rätt. Detta pressmeddelande får inte distribueras i USA, Kanada, Australien eller Japan.

Detta pressmeddelande riktas endast till (i) personer utanför Storbritannien, (ii) ”investment professionals” som omfattas av artikel 19(5) i Storbritanniens Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005 eller (iii) ”high net worth companies” och andra personer till vilka pressmeddelandet lagligen kan kommuniceras enligt artikel 49(2)(a) till (d) i samma lag.

I de EES-medlemsländer som har implementerat direktiv 2003/71/EG (tillsammans med tillämpliga implementeringsåtgärder i något medlemsland, ”Prospektdirektivet”), frånsett Sverige, Danmark och Storbritannien, är detta pressmeddelande endast riktat till kvalificerade investerare, enligt definitionen i Prospektdirektivet, i sådana medlemsländer (eller andra personer till vilka ett offentligt erbjudande av värdepapper lagligen kan riktas enligt Prospektdirektivet).

Detta pressmeddelande kan innehålla framåtblickande uttalanden. När ord som t.ex. “förutser”, ”tror”, ”beräknar”, ”förväntar”, ”avser”, ”planerar” och ”projicerar” förekommer i detta pressmeddelande är avsikten att de skall utvisa framåtblickande uttalanden. Dessa uttalanden kan innefatta risker och osäkerheter beträffande t.ex. teknologiska framsteg inom mätteknologiområdet, produktefterfrågan och marknadsacceptans, effekter av ekonomiska förhållanden, påverkan från konkurrerande produkter och prissättning, valutakurseffekter samt andra risker. Dessa framåtblickande uttalanden avspeglar Hexagonledningens syn på framtida händelser vid den tidpunkt uttalandena görs, men görs med förbehåll för olika risker och osäkerheter. Samtliga dessa framåtblickande uttalanden är baserade på Hexagonledningens uppskattningar och antaganden och bedöms vara rimliga, men är i sig osäkra och svåra att förutse. Faktiska utfall och erfarenheter kan avvika väsentligt från de framåtblickande uttalandena. Hexagon har inte någon avsikt, och åtar sig inte, att uppdatera dessa framåtblickande uttalanden.

Detta pressmeddelande utgör sådan information som Hexagon AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 november 2010 kl. 08:00.