Valberedningen i Hexagon föreslår två nya oberoende styrelseledamöter

Report this content

Valberedningen i Hexagon AB har beslutat att föreslå årsstämman 2024 att välja Annika Falkengren och Ralph Haupter till nya oberoende styrelseledamöter.

Annika Falkengren har bred erfarenhet från en framgångsrik internationell karriär inom finansbranschen. Efter att ha lett Skandinaviska Enskilda Banken (SEB) som vd och koncernchef i mer än ett decennium, blev Falkengren Managing Partner på den schweiziska privatbanken Lombard Odier 2017. Annika Falkengren är baserad i Schweiz och kommer att vara ordförande i revisionsutskottet när hon tillträder.

Ralph Haupter är vd för Microsoft EMEA och har över 25 års internationell erfarenhet av mjukvara och teknik. Under sin tid på Microsoft har han varit vd för Kina och sedan Asien, samt haft andra ledande roller i Asien och Europa. Dessförinnan arbetade Haupter 13 år på IBM. Han är baserad i Tyskland.

Vänligen besök hexagon.com för mer information om årsstämman.

För mer information, vänligen kontakta:
Mikael Ekdahl, Chairman of Hexagon AB´s Nomination Committee, ir@hexagon.com
Tom Hull, Head of Investor Relations, Hexagon AB, +44 7442 678 437, ir@hexagon.com

Denna information är sådan information som Hexagon AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 november 2023 kl. 08:00 CET.

Hexagon är ett världsledande företag inom digitala verkligheter skapade genom sensorer, mjukvara och autonoma lösningar. Vi sätter data i arbete i syfte att öka effektivitet, produktivitet och kvalitet i lösningar för tillverkningsindustrin, infrastruktur, säkerhet och mobilitet.

Våra teknologier gör ekosystem i städer och produktion mer uppkopplade och autonoma vilket bidrar till en skalbar och hållbar framtid.

Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har omkring 24 000 anställda i 50 länder och en omsättning på cirka 5,2 miljarder EUR. Läs mer om oss på hexagon.com och följ oss på @HexagonAB