Valberedningen i Hexagon föreslår två nya styrelseledamöter

Report this content

Valberedningen i Hexagon AB har beslutat att föreslå extrastämman den 17 november att välja Erik Huggers och Brett Watson till nya styrelseledamöter.

Erik Huggers har omfattande erfarenhet från media- och techindustrin. Erik är idag ledamot i tillsynsstyrelsen för WeTransfer och ProsiebenSat.1 Media. Dessförinnan var han vd för Vevo och hade flera olika chefsbefattningar på Verizon Communications, Intel Corporation, BBC och Microsoft Corporation.

Brett Watson är vd för Koch Equity Development, ett investeringsbolag och dotterbolag till Koch Industries, där han förvaltar och driver affärsutveckling i Kochs diversifierade investeringsportfölj. Han är styrelseledamot i Infor, Getty Images, Transaction Network Services, MI Windows and Doors samt Flint Group. Innan Brett påbörjade sin karriär på Koch år 2010 arbetade han nästan ett decennium inom investment banking och private equity.

Vänligen besök hexagon.com för mer information om extrastämman.

För mer information, vänligen kontakta:
Mikael Ekdahl, Valberedningens ordförande, +46 709 777 203, valberedning@hexagon.com

Maria Luthström, Head of Sustainability and Investor Relations, Hexagon AB, +46 86 01 26 27, ir@hexagon.com
Kristin Christensen, Chief Marketing Officer, Hexagon AB, +1 404 554 0972, media@hexagon.com

Hexagon är ett världsledande företag inom digitala verkligheter skapade genom sensorer, mjukvara och autonoma lösningar. Vi sätter data i arbete i syfte att öka effektivitet, produktivitet och kvalitet i lösningar för tillverkningsindustrin, infrastruktur, säkerhet och mobilitet.

Våra teknologier gör ekosystem i städer och produktion mer uppkopplade och autonoma vilket bidrar till en skalbar och hållbar framtid.

Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har omkring 21 000 anställda i 50 länder och en omsättning på cirka 3,8 miljarder EUR. Läs mer om oss på hexagon.com och följ oss på @HexagonAB.