Redeye - Hexatronic Group: högsäsongen närmar sig

Report this content

Hexatronics rapport för det andra kvartalet av det brutna räkenskapsåret 2015/16 var i stort sett i linje med våra förväntningar. Bolaget omsatte 173 MSEK och EBITDA uppgick till 2 MSEK. Vi hade räknat med ett kvartal med låga marginaler på grund av säsongsmönstret på den nordiska marknaden. Högsäsongen närmar sig. Vi förväntar oss att se en stark tillväxt, både organisk och förvärvsdriven, med EBITDA marginal norr om 12 % under det kommande kvartalet. Hexatronic fortsätter att investera i både personal och marknadsaktivitet utomlands. Långsiktigt tror vi att en ökad internationell närvaro kommer att leda till högre hållbara marginaler på grund av ett mer optimalt kapacitetsutnyttjande. Vi har höjt våra långsiktiga marginalantaganden något, vilket ökar vårt motiverade värde i basscenariot. Trots en stark kursutveckling under de senaste månaderna handlas Hexatronic fortfarande till ungefär hälften av värderingsnivåerna för jämförbara internationella fiberoptikbolag, vilket signalerar en klar värderingspotential. Läs mer i analysen nedan.

Den fullständiga analysen i PDF-format: http://goo.gl/GLe57Z
Detta är ett pressmeddelande från Redeye. Läs fler analyser på www.redeye.se.