Förändring av antalet aktier och röster i HEXPOL

Den av HEXPOL nyligen genomförda företrädesemissionen har inneburit att antalet aktier under mars 2011, genom utgivande av aktier som tecknats med stöd av teckningsrätter, har ökat med totalt 6 613 069 aktier, varav 295 312 av serie A och 6 317 757 av serie B.

Antalet aktier av serie B ökade med ytterligare 1 230 158 aktier under mars månad till följd av utnyttjande av teckningsoptioner enligt Incitamentsprogram 2008/2011.

Antalet röster ökade under månaden med totalt 10 501 035.

Per den 31 mars 2011 finns sammanlagt 34 395 204 aktier i bolaget, varav 1 476 562 av serie A med tio röster vardera och 32 918 642 av serie B med en röst vardera.

Det totala antalet röster i HEXPOL per den 31 mars 2011 uppgår till 47 684 262.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Urban Ottosson, CFO/IR, + 46 (0) 767 855 144

HEXPOL är en världsledande polymerkoncern med starka globala positioner inom avancerade polymera blandningar (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i plast och gummimaterial för truck och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak OEM-tillverkare av plattvärmeväxlare och truckar, den globala fordonsindustrin och verkstadsindustrins systemleverantörer samt medicinsk teknisk industri. Koncernen är organiserad i två affärsområden, HEXPOL Compounding och HEXPOL Engineered Products. HEXPOL:s omsättning 2010 uppgick till cirka 3 800 MSEK. Efter förvärvet av Excel Polymers har HEXPOL-koncernen cirka 3 000 anställda i nio länder och en proformaomsättning för 2010 på mer än 6 300 MSEK. Ytterligare information finns på www.hexpol.com (http://www.hexpol.com/).

Detta pressmeddelande utgör sådan information som HEXPOL AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 mars 2011 kl. 18.00.