HEXPOL:s aktie flyttas upp till Large Cap-segmentet på NASDAQ OMX

HEXPOL AB tillhör från och med den 2 januari 2014 Large Cap-segmentet på NASDAQ OMX Stockholm.

Large Cap är NASDAQ OMX Stockholms lista över bolag med ett börsvärde överstigande 1 miljard euro.

Vi är naturligtvis stolta över att nu vara ett av de större bolagen på NASDAQ OMX Stockholm. Vi har de senaste åren haft en mycket positiv utveckling både vad gäller försäljning och resultat”, säger Georg Brunstam, VD och Koncernchef HEXPOL AB (publ).

För ytterligare information kontakta:

Karin Gunnarsson
CFO/IR
karin.gunnarsson@hexpol.com

+46 (0)705 55 47 32

HEXPOL är en världsledande polymerkoncern med starka globala positioner inom avancerade polymera blandningar (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i plast och gummimaterial för truck- och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak OEM-tillverkare av plattvärmeväxlare och truckar, den globala fordonsindustrins- och verkstadsindustrins systemleverantörer, energisektorn samt tillverkare av medicinteknik. Koncernen är organiserad i två affärsområden, HEXPOL Compounding och HEXPOL Engineered Products. HEXPOL-koncernens försäljning 2012 uppgick till 8 007 MSEK. HEXPOL-koncernen har cirka 3 400 anställda i tio länder. Ytterligare information finns på www.hexpol.com.