HEXPOL utser ny medlem i koncernledningen

Magnus Berglund har utsetts till Sr. VP Strategy, M&A och medlem i koncernledningen per 1 februari 2019. Förändringen är ett ytterligare steg i HEXPOL’s fokus på förvärv och att strategiskt öka tillväxten inom attraktiva segment.

Magnus har liknande uppgifter inom koncernen sedan tidigare och därmed lång och bred erfarenhet av förvärv och strategiarbete. Magnus anställdes inom HEXPOL koncernen 2008 som Group Controller, och har tidigare erfarenhet inom strategi, controlling, redovisning och IT från Johns Manville och Trelleborg. Magnus har en magisterexamen i företagsekonomi från Lunds universitet och en ingenjörsexamen från Mälardalens högskola.

För mer information kontakta:

Mikael Fryklund, VD och Koncernchef
Tel: +46 (0)40 25 46 61

HEXPOL är en världsledande polymerkoncern med starka globala positioner inom avancerade polymer compounds (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i plast och gummimaterial för truck- och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak den globala fordons- och verkstadsindustrins systemleverantörer, bygg- och anläggningsindustrin, energi-, olje-, och gassektorn, tillverkare av medicinteknik, samt OEM-tillverkare av plattvärmeväxlar och truckar. Koncernen är organiserad i två affärsområden, HEXPOL Compounding och HEXPOL Engineered Products. HEXPOL-koncernens försäljning 2017 uppgick till 12 230 MSEK. HEXPOL-koncernen har cirka 4 500 anställda i fjorton länder. Ytterligare information finns på www.hexpol.com.