Inbjudan till HEXPOLs kapitalmarknadsdag 2023

HEXPOL bjuder in analytiker, professionella investerare och media till sin kapitalmarknadsdag 2023, den 20 mars. Det är en fysisk event hos HEXPOL TPE Åmål och vi slår upp dörrarna klockan 09:30 CET. Evenemanget börjar kl 10:30 och slutar ca 15:30.

Under kapitalmarknadsdagen kommer nyckelpersoner hos HEXPOL att ge en uppdatering av HEXPOLs strategi och lönsamma tillväxtmöjligheter, finansiell utveckling, framsteg som gjorts inom hållbarhet och andra utvalda områden.

• Under evenemanget kommer Georg Brunstam, VD, ge en helhetsbild av HEXPOL-koncernen, inklusive en affärsuppdatering och vår historiska samt planerade resa för lönsam tillväxt.
  • Peter Rosén, vice VD och CFO kommer att uppdatera dig om koncernens övergripande ekonomiska resultat.
  • Under evenemanget kommer ytterligare nyckelpersoner inom HEXPOL att fördjupa oss i spännande lönsam tillväxts- och värdeskapande möjligheter. Vi kommer att ha en djupgående uppdatering av den amerikanska marknaden och hur hållbarhet skapar möjligheter för HEXPOL.
  • Dessutom kommer vi att besöka produktionen i Åmål, och se den nya produktionslinjen för sjukvårds och medicintekniska tillämpningar.
  • Dagen avslutas med en frågestund, med Georg Brunstam och Peter Rosén.

Registrera dig på HEXPOLs webbsida https://www.hexpol.com/cmd2023, senast den 24 februari. När du har registrerat dig, får du en bekräftelse via e-post.

För transportförslag och kontaktuppgifter, se ovan webbsida.

För ytterligare information kontakta:

Peter Rosén, Vice VD & CFO

HEXPOL är en världsledande polymerkoncern med starka globala positioner inom avancerade polymer compounds (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i polymera material för truck- och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak den globala fordons- och verkstadsindustrins systemleverantörer, bygg- och anläggningsbranschen, transport-, energisektorn, konsumentsektorn, kabelindustrin, tillverkare av medicinteknik, tillverkare av plattvärmeväxlare och truckar. Koncernen är organiserad i två affärsområden, HEXPOL Compounding och HEXPOL Engineered Products. HEXPOL-koncernens försäljning 2021 uppgick till 16 005 MSEK. HEXPOL-koncernen har cirka 5 100 anställda i fjorton länder. Ytterligare information finns på www.hexpol.com.